مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در سال 1401 میزبان یکی از هسته فناورها با یک ایده جذاب شد که تا کنون نمونه آن اجرا نشده بود، ناترکس ایده ای که به فروشگاه ها جان می دهد و قرار است بازدهی میزان فروش فروشگاه های اینترنتی را افزایش دهد.
در این قسمت با ایده هسته فناور ناترکس به نمایندگی آقای فرهاد لطیف نیا آشنا می شویم :
داستان از اینجا شروع شد که ناترکس، ایده ای بود که نمونه قبلی آن اجرا نشده بود ولی میشد حدس زد که آینده درخشانی خواهد داشت، در یک جلسه دفاع که بیش از 40 دقیقه طول کشید هئیت داوری قانع شدند که فرصت رشد را در مرکز رشد دانشگاه نیشابور برای توسعه محصول این پروژه بدهیم خصوصا که تیم مهارت خیلی بالایی در اجرا و پروژه دارای نکات فنی ارزشمندی بود همچنین استراتژی های بازار این پروژه خیلی خوب می توانست به هئیت داوری نشان دهد که ناترکس تبدیل به یکی از موفق ترین پروژه های مرکز رشد خواهد شد و بخوبی روی نیاز بازار و خلاء موجود تمرکز کرده بودند و برای 5 سال آینده خود پلن توسعه و بازار داشتند.
پروژه ناترکس که بیش از 250 هزار خط کد اینترپرایز آن در طی بیش از 2 سال اجرا شده بود و تست های اولیه خود را پاس کرده بود نیاز به زیر ساخت داشت که بتواند محصول را به فاز پروداکشن ببرند، بعد از استقرار تیم هسته فناور ناترکس امکانات مورد نیاز فراهم گردید و شرایط تست و توسعه برای فاز آلفای پروژه ناترکس شروع شد. تیم زبده و اجایل ناترکس در فرصت کوتاهی توانستند به این فاز برسند و محصول را از نظر فانکشنال و یکسری تغییرات فرآیندی UX پروژه را آماده ارائه به بازار کنند.
بعد از اینکه محصول برای فاز پروداکشن آماده شد مرکز رشد نیشابور با بررسی خروجی پروژه و میزان اثر گذاری آن برای مشتریانشان پیشنهاد حمایتی از این پروژه را برای سایر مراکز رشد دانشگاهی مطرح کرد بدین صورت که در جهت فرهنگ سازی استفاده از ناترکس مرکز رشد دانشگاه نیشابور هزینه های مربوط به مشتریان اولیه را قبول می کند.
حال بیاییم ببینیم ناترکس چیه و چکار میکنه و چرا یک فروشگاه اینترنتی به ناترکس نیاز دارد :